معرفی7 پیتزای سالم و خوشمزه

ایده خوردن پیتزا را برای شام پیشنهاد دهید و ملکه خانه خود شوید، زیرا پیتزا یک غذای دلپذیر جهانی است. اما زمانی که در منزل هستید، بیرون رفتن برای گرفتن سفارش پیتزا کمی سخت است. این به معنی این نیست که شما به زندگی عاری از پیتزا رضایت دهید، بلکه خوشبختانه درست کردن پیتزا از اینکه بخواهید خودتان شرینی پای بپزید، آسانتر به نظر می‌رسد. با استفاده از برخی روش‌های هوشمندانه و سفارشی، می توانید اطمینان حاصل کنید که پیتزایی که نهیه می کنید بدون گلوتن، گیاهی یا به عبارت دیگر مطابق با عادات غذایی شما است. در اینجا 7 دستور پخت یک پیتزا سالم گردآوری شده است که در برگیرنده یک تعادل فیبر و پروتئین مناسب در هر برش آن، بدون توافق بر سر یک ذائقه مشخص است. بعد از مشاهده این 7 دستور پخت، شب در هنگام بازگشت از مسیر، نوع پیتزا خودتان را در ذهنتان انتخاب کنید. در صورت نداشتن تجهیزات اصلی تهیه پیتزا مانند یک قالب پیتزا ، به سایت ما یعنی کالاطبخ سری بزنید، تا به عنوان تولید کننده انواع قالب و ظرف پیتزا ، محصول شما در اسرع وقت و با بهترین کیفیت و قیمت برای شما ارسال شوند.

1. پیتزا تین کراست قرمز پر رنگ

پیتزا تین کراست قرمز پر رنگ

از آنجایی که خمیر پیتزای تین کراست نازک است، طعم‌های برجسته در سس به طور ویژه غالب هستند و آن چاشنی‌های ایتالیایی واقعاً با آن حس می‌شوند. فلفل قرمز ، فلفل زنگسان ، پیاز و آرگولا در جایی هستند که شما فیبر خود را دریافت خواهید کرد و آنها با یکدیگر سس گوجه فرنگی را کاملاً تکمیل می‌کنند. نان پیتزا ( خمیر پیتزا ) گیاهی است ؛ برای درست کردن این غذا به صورت گیاهی، فقط کافی است به جای پنیر پارمسان از پنیر غیر لبنی مورد علاقه خود استفاده کنید.

2. پیتزا مرغ آلفردو

پیتزا مرغ آلفردو

به طور معمول سس آلفردو دقیقاً یک منبع غذایی سالم (دارای کالری و چربی کم) نیست، اما در اینجا این سس کلاسیک با گل کلم مخلوط شده با آب سبزیجات ، شیر و چند ادویه کلیدی تهیه می‌شود. این سس همچنین مقدار مناسبی از فیبر به شما می‌دهد، در حالی که هنوز هم به عنوان پایه خامه‌ای برای مرغ و پنیر سرو می‌شود.

3. پیتزا پستو کلم

پیتزا پستو کلم

نه تنها از کلم برای روی این پیتزا استفاده می‌شود ، بلکه از آن برای تهیه سس پستو نیز (به همراه دانه‌های آجیل ، آب لیمو ، سیر ، روغن زیتون ، نمک و فلفل ) استفاده می‌شود. هر برش از این پیتزا سرشار از فیبر است.

4. پیتزای مدیترانه‌ای

پیتزای مدیترانه‌ای

یک پیتزا بدون شک غنی از فیبر که بر روی آن دانه‌های گیاهی نخود قرار دارد. همراه با کنگر فرنگی، زیتون، گوجه فرنگی و پیاز قرمز؛ شام شما تکه‌ای از بهشت مدیترانه خواهد شد.

 

5. پیتزا کراست بروکلی

پیتزا کراست بروکلی

در این پیتزا کلم بروکلی استفاده می‌شود به صورتی که در این دستور پخت، نان (خمیر) دارای بروکلی جایگزین نان دارای آرد می‌شود. این نان با پایه گیاهی گزینه‌ای بدون گلوتن با ویژگی‌های طعم کمی متفاوت است .

 

6. پیتزا صبحانه سالم

پیتزا صبحانه سالم

بر روی یکی از نان‌های (خمیرهای) گل کلم از قبل تهیه شده در فریزر خود ، تخم مرغ (سرخ شده با زرده شل) و سبزیجات قرار دهید. حال شما یک پیتزا صبحانه سالم دارید که پر از فیبر و پروتئین است. اصلا از نظر شما امکان دارد که روز شما با یک پیتزا مخصوص صبحانه، بد شروع شود؟

7. پیتزا میوه جات

پیتزا میوه جات

البته که سبزیجات تنها راه دریافت فیبر شما نیستند. زیرا میوه‌ها نیز پر از مواد مغذی و فیبر هستند. سس موجود در این پیتزا ماست یونانی است که با پنیر خامه‌ای مخلوط شده است. بر روی آن میوه‌های مورد علاقه خودتان را قرار دهید و از طراحی آن لذت ببرید. تنوع و بازی کردن در طراحی و چینش غذا همیشه مورد توجه و استقبال است.

 


شما می توانید به دسته بندی تجهیزات فست فود کالاطبخ مراجعه کنید و انواع قالبهای پیتزا مانند قالب پيتزا آمریکایی مینی لبه دار ، قالب پیتزا 23 سانتی لبه بلند ، قالب پيتزا ایتالیایی پانچی لبه دار و غیره را در کنار دیگر تجهیزات مورد نیاز درست کردن پیتزا ، به آسانی خریداری کنید و با تهیه هر کدام از پیتزاهای گفته شده در بالا طبق دستور پخت آنها، برنامه‌های آخر هفته خود را کمی خاص‌تر کنید. علاوه بر سالم بودن مواد اولیه تهیه پیتزا ، کیفیت تجهیزات لازم برای تهیه آن در منزل نیز از اهمیت بسیاری برخودار است.

علاوه بر اینکه انواع مختلفی از پیتزا وجود دارد ، انواع مختلفی قالب پیتزا نیز وجود دارد. برای مثال توصیه می کنیم مطلب تفاوت قالب های پیتزای سوراخ دار و بدون سوراخ را مطالع کنید . اما ما در این مطلب سعی کردیم برخی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین‌ پیتزا های سالم را برای شما معرفی کنیم. اکثر آنها رژیمی هستند و از فیبر بالایی به دلیل وجود سبزیجات برخوردار هستند. اگر دقت بفرمایید، در هیچکدام از آنها گوشت یا فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس وجود ندارد. بنابراین می‌توانند گزینه عالی برای افراد گیاه‌ خوار باشند. البته اگر تخم مرغ و پنیر لبنی را از آنها حذف کنیم!. از طرفی به دلیل وجود فیبر بالا، غذای مناسبی برای افراد دارای یبوست یا مشکلات گوارشی هستند. اکثر آنها کالری زیادی ندارند و با درصد پایین قند و چربی جز غذاهای سالم به حساب می‌‌آیند. از نظر طعم، مواردی که دارای تین کراست (نان نازک) با طعم سبزیجات خاص خود هستند مثال زدنی‌اند و مطمانا برای کودکان بد قلق شما می‌توانند غذاهای پرکشش و خوشمزه‌ای به نظر بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *