تفاوت قالب پیتزای سوراخ دار و معمولی چیست؟

داشتن ابزار مناسب پیتزا برای آشپزخانه شما ضروری است زیرا باعث ایجاد تفاوت در بافت و طعم غذا یا تردی و نرمی آن و.. می شود. بنابراین ، اگر به دنبال طبخ پیتزا خوشمزه برای خانواده یا مشتریان خود هستید ، مهم است که نوع مناسب بشقاب پیتزا را انتخاب کنید. بشقاب های پیتزا از یک نظر می توان به دو دسته سوراخ دار و بدون سوراخ تقسیم کرد. در این نوشته قصد داریم تا به تفاوت این دو مدل ظرف برای مثال نوع پیتزایی که می توان با آنها تهیه کرد، مواد استفاده شده در آنها و نحوه نگه داری این ظروف بپردازیم تا بتوانید انتخاب بهتری بداشته باشید. امیدواریم این مطلب به شما در درک تفاوت آنها کمک کند.  

بشقاب پیتزای سوراخ دار

قالب پیتزا ایتالیایی پانچی لبه دار به این نوع ظرف ها بشقاب پیتزای سوراخ دار و یا ظرف پیتزای پانچ می گویند. ظرف پیتزای پانچی از محبوبیت خوبی بین دوست داران پیتزا برخوردار است. منافذ عبور هوایی که در این ظروف تعبیه شده این امکان را می دهد تا حرارت به طور مستقیم به خمیر پیتزا از زیر نیز برسد. این امر سبب می شود تا زمان پخت پیتزا کاهش پیدا کند و البته خمیر پیتزا تردتر شود. همچنین باعث می شود حرارت یکنواخت تر به خمیر منتقل شود. جنس این ظروف اغلب از آلومینیوم می باشد. رسیدن حرارت به خمیر باعث می شود که رطوبت از آن تبخیر شود و این امر از ایجاد لکه های خمیر جلوگیری می کند. البته شست و شوی این ظروف به دلیل وجود همین سوراخ ها دشوار تر است. از دیگر معایب آن ها این است که برای برش زدن غذا داخل قالب و سرو کردن آن خیلی مناسب نیستند.  

بشقاب پیتزای بدون سوراخ

انبر ظرف پیتزا وان شف. نوع کلاغی 777 به این مدل از بشقاب پیتزا بشقاب پیتزای معمولی نیز می گویند. احتمالا این مدل ظرف پیتزا را بیشتر دیده باشین. ظرف پیتزای معمولی به دلیل تطبیق پذیری و کارکردهای چند منظوره معمولا از محبوبیت بیشتری بر خوردار است. این بشقابها هم برای پخت و هم برای سرو غذای پخته شده قابل استفاده است. از آنجایی که در این ظروف خبری از منافذ عبور هوا نیست و گردش هوا از زیر صورت نمی گیرد. انتقال گرما از سطح قالب زمان بیشتری لازم دارد و در نتیجه زمان پخت آن نسبت به قالب پیتزای سوراخ دار عموما بیشتر است. از آنجایی که فرار رطوبت خمیر از کف کمتر است، پیتزایی که با این ظروف پخته شود نسبت به مدل بدون سوراخ نرم تر می باشد و تردی آن را ندارد. که البته این مورد بستگی به سلیقه شما دارد که پیتزای ترد یا نرم را بپسندید. این قالب ها نیز اغلب آلومینیومی هستند. و اینکه  شست و شوی این قالب ها نسبت به مدل سوراخ دار آسان تر است.  

نظافت و نگهداری قالب پیتزا

مراقبت مناسب از تجهیزات پخت شما طول عمر آنها را افزایش داده و از تولید غذایی با بو ، ظاهر و طعم های عجیب جلوگیری می کند.هنگامی که از تمیز کردن و نگهداری یک قالب پیتزا سوراخ دار در مقابل بدون سوراخ صحبت می شود ، موارد بدون سوراخ معمولاً ترجیح داده می شوند. این امر به این دلیل است که آنها معمولاً به راحتی قابل شست و شو در ماشین ظرف شویی هستند و به دلیل ساختار ساده تری که دارند شست و شوی آنها ساده تر است. در مقابل تمیز کردن سطوح پخت  قابل پیتزای سوراخ دار به مراتب دشوار تر است. دلیل آن هم مشخص است . باقی مانده خمیر و محتویات پیتزا که ممکن است مابین سوراخ ها گیر کرده باشد . این مخصوصاً برای مدلهایی که تعداد سوراخ های بیشتر و ریزتری دارند دشوارتر است. حتی ممکن است مجبور شوید از خلال دندان و اجسام تیز برای از بین بردن لکه های سس و پنیر و… از سوراخ ها استفاده کنید.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *