تجهیزات و ابزار ضروری پیتزا برای آشپزخانه فست فود شما

پیتزا و ابزار و تجهیزات ضروری جهت آن

بی شک در بین غذاهای ایتالیایی که در همه جای دنیا جایی برای خود باز کرده ­اند، باید از پیتزا به عنوان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین های آن­ها نام برد. ساختار این غذا به گونه‌ای است که می­ توان آن را در سبک­های مختلف و با مواد اولیه متنوعی نهیه و نوش جان کنید. پیتزاهایی حاوی مرغ، گوشت و فرآورده های شان، انواع سبزیجات و پنیرها که هرکدام می­توانند منبعی مغذی از مواد غذایی باشند. مثلا پیتزا با سس آلفردو که با اضافه کردن گل کلم، آب سبزیجات، شیر و چند ادویه به آن در کنار خامه و پنیر، دارای مقدار قابل قبولی فیبر می باشد. یکی دیگر از انواع پیتزاهای سالم و حاوی فیبر بالا، پیتزای مدیترانه‌ای است. این پیتزا با دارا بودن سبزیجاتی مانند نخود، آرتیشو، زیتون، گوجه فرنگی و پیاز قرمز، تداعی کننده تکه‌ای از بهشت مدیترانه می ­باشد.

اما نکته اصلی این است که چنانچه می­خواهید پیتزا درست کنید، طبخ آن به ساده‌ترین روش و شکل ممکن نیز، نیاز به ابزارها و تجهیزاتی دارد. با خرید اولیه این ابزارها می­توانید علاوه بر پخت یک پیتزای خوشمزه و سالم، پروسه پخت و پز را برای خودتان لذت بخش‌تر و آسان‌تر نمایید. درواقع تجهیزات بادوام که کارکرد ساده‌ای دارند، اولین نیاز یک آشپز جهت طبخ غذاهای دلخواه می ­باشد. تجهیزات باید در عین حال که انرژی کمتری مصرف می­ کنند، بهره وری آشپزخانه را بهبود بخشیده و با محیط زیست نیز سازگار باشند. بیایید با برخی از این تجهیزات آشنا شویم.

 

اجاق گاز و فر پیتزا

پیتزا بدون قالب پیتزا در تنور

فراموش نکنید یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز شما اجاق گاز و فر است. اگر به افزایش توان و کیفیت کارتان اهمیت می­دهید، در ابتدا باید فر یا گاز انتخابی شما متناسب با سبک، نوع و تعداد پیتزایی که طبخ می‌کنید، باشد. اجاق گازهای تنوری، ریلی یا حتی ترکیبی از آن­ها ضروری‌ترین لوازم، جهت پختن یک پیتزا به شمار می­رود.

 

میز آماده سازی پیتزا

نمونه میز کار آماده سازی پیتزا

مواد اولیه پیتزا باید خرد و آماده سازی شوند و قطعا وجود یک پیشخوان آماده سازی به شما اطمینان می‌دهد که می ­توانید موارد بهداشتی را رعایت کرده و پیتزا را به روشی حرفه‌ای و سریع آماده کنید. اگر درمورد راه اندازی آشپزخانه تان جدی هستید، خریدن کالاهای حرفه‌ای اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

 

خمیر پهن کن

دستگاه خمیر پهن کن رومیزی فاما با دهانه سی و چهل سانتی متری فاما بدنه استیل ضد زنگ

خمیر پیتزا یکی از اساسی‌ترین موادی است که در شکل و طعم آن تاثیرگذار خواهد بود و درست کردن یک خمیر پیتزای مناسب، نیازمند یک خمیر پهن کن خوب نیز می ­باشد. آماده کردن خمیر به روش دستی حتی اگر صاحب یک رستوران کوچک هم باشید، می­تواند کاری وقت‌گیر باشد و ممکن است در نهایت نتیجه دلخواه را به دنبال نداشته باشد. بنابراین خرید یک خمیر پهن کن، کارتان را بسیار بهینه و ساده‌تر می‌کند.

 

قالب پیتزا

خرید قالب پیتزا عمیق کالاطبخ

قالب پیتزا یکی دیگر از لوازم حیاتی در لیست تجهیزات مورد نیاز جهت پختن پیتزا است. قالب پیتزا به شما اطمینان می ­دهد که تمام مواد پیتزا به طور هم زمان پخته می­ شوند و هم چنین از سوختن خمیر آن نیز جلوگیری خواهد کرد. به خاطر بسپارید داشتن یک آشپزخانه مجهز و طبخ پیتزا خوشمزه و اصولی، بی‌شک منوط به در اختیار داشتن تجهیزات و لوازم اساسی مرغوب می­ باشد.

برای آشناعی با انواع قالب پیتزا می توانید راهنمای خرید قالب و ظرف پیتزا را مشاهده نمایید.

 

کاتر برش پیتزا

کاتر برش پیتزا هلالی diamond

پیتزاها آماده شده اند و تنها کاری که قبل از سرو آن­ها مانده، برش زدن شان است. چنانچه به برش زدن آن­ها بوسیله چاقوی آشپزخانه فکر می ­کنید، سخت در اشتباهید. یک پیتزا با تکه­های نامرتب و بعضا له شده نمی­ تواند برای هیچ کس وسوسه انگیز باشد. کاترهای برش پیتزا بهترین گزینه برای انجام این کار می­ باشند، بنابراین این ابزار ساده و کاربردی را در هنگام خرید تجهیزات برای آشپزخانه‌تان به خاطر بسپارید.

 

تخته سرو پیتزا

پیتزا روی تخته پیتزا چوبی محیار متبسم

بعد از اینکه پیتزا را از فر بیرون آوردید، قطعا برای سرو آن به یک ظرف پیتزا مناسب احتیاج دارید. مطمئنا می­ توانید آن را بر روی یک بشقاب یا سینی معمولی نیز قرار دهید، اما فراموش نکنید مقوله زیبایی شناسی، در تمام زمینه­ ها امر مهم و تاثیرگذاری محسوب می­ گردد. بنابراین خریدن ظرف­ پیتزا و تخته­ های سرو به شما کمک می­ کنند تا با اهمیت دادن به جزئی‌ترین تجهیزات، کیفیت آشپزخانه خود را تکمیل نمایید.

 

یخچال نگه داری مواد اولیه و پیتزاهای پیش آماده شده

ممکن است به دلیل حجم بالای سفارشات، مجبور باشید همیشه تعدادی پیتزا را از قبل آماده کرده و در محلی نگه دارید. بنابراین پیتزاها بعد از ترکیب مواد اولیه و جای گرفتن در قالب­ ها  نیاز به جایی دارند تا برای مدت کوتاهی در آنجا قرار بگیرند. برای این منظور می توانید از قفسه بندی و یا فضای خالی یخچال استفاده کنید. یا در شرایط نیاز از یک یخچال جداگانه برای این منظور استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *