دستگاه بستنی قیفی ساز چطور کار می کند؟

بستنی قیفی دستگاهی یکی از محبوب ترین انواع بستنی به شمار می آید. در این بستنی ها کره کمتری نسبت به سایر بستنی ها استفاده می شود و حدود 3-6 درصد کره دارند. بستنی های قیفی دستگاهی به دلیل درست کردن آن در حضور مشتری از سایر بستنی ها متمایز است. بستنی در درون دستگاه قرار دارد و در صورت سفارش مشتری، بستنی را درون وافل ها می ریزند. از دستگاه بستنی ساز برای درست کردن این نوع بستنی های قیفی استفاده می شود.

بستنی ساز

بستنی ساز

دستگاه بستنی ساز

همانطور که اشاره شد برای درست کردن این نوع بستنی قیفی نیاز به دستگاه بستنی ساز است. دستگاه بستنی ساز باید به طور همزمان مراحل کره گیری و سرمایش ترکیب بستنی را انجام دهد. تا به این ترتیب هوا دهی مناسب صورت گیرد و کریستال های یخ را در اندازه های بسیار کوچک نگه دارد. کره گیری در دستگاه به این معناست که اگر میزان کره موجود در این بستنی ها بیشتر از محدود اشاره شده (حدود 3-6 درصد) باشد، عمل تفکیکی که داخل دستگاه رخ می دهد این میزان اضافی کره را از بین می برد. خوبی این دستگاه ها این است که می توان بستنی را بلافاصله پس از آماده شدن، مصرف کرد. در این دستگاه ها ترکیباتی که حاوی موادی با نقطه انجماد بالاتر می باشند، اغلب بیشتر سرما داده می شوند تا قوام و سفت بودن خود را حفظ کنند.

این دستگاه های بستنی ساز انواع مختلفی دارند. برخی از آنها کوچک هستند و از آنها در خانه هم می توان استفاده کرد. اما بسیاری از ما مدل هایی که در بیرون و در بستنی فروشی ها و … وجود دارند را دیده ایم و برایمان آشنا هستند.

 

درست کردن بستنی با دستگاه بستنی ساز کوچک

 

مواد لازم

  • شیر                        3/2 فنجان
  • خامه سبک               3/2 فنجان
  • خامه پر چرب            1/4 فنجان
  • شکر                       3/4 فنجان
  • وانیل                       2 قاشق چای خوری
  • شیر خشک              1/3 فنجان

 

ابتدا همه مواد را با هم در مخلوط کن ترکیب کنید یا می توانید در یک کاسه این کار را انجام دهید.  اگر هم مخلوط کن در دسترس شما نیست باید دقت کنید که در شیر خشک گلوله های پودر وجود نداشته باشد و شیر خشک کاملا یک دست باشد. در حدود یک دقیقه باید همه مواد را مخلوط کنید. بعد از اینکه مخلوط یک دست شد، روی مخلوط را پوشانده و آن را در یخچال قرار می دهیم. ۳ فنجان و نصفی را داخل دستگاه بریزید. حال می توانید از خوردن بستنی قیفی لذت ببرید.

شما می توانید میزان بیشتری از این مخلوط را آماده کنید و نگه دارید البته باید حواستان باشد تا تاریخ انقضا شیر شما تمام نشود.

 

 

 

نمونه کار با ماشین بستنی سازی دو رنگ (oceanpower)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *