طرز تهیه پلو با ته دیگ ته چین و سیب زمینی در ظرف کته پز

طرز تهیه پلو با ته دیگ ته چین در ظرف کته پز

 

1.ابتدا در دو ظرف جداگانه برنج آب کش شده و برنج نیم دم شده را آماده می ­کنیم.

برنج نیم دم شده با زعفران داخل ظرف شیشه ای

2. برای تهیه مایه ته چین در ظرفی دیگر تخم مرغ، ماست سفت، زعفران و روغن را خوب به هم زده و برنج آب کش شده را به آن اضافه و مخلوط کنید.

 

تهیه مایه ته چین در ظرفی دیگر

 

3. برای تهیه ی یک کته ی خوب بهتر است از ظرف مخصوص آن استفاده کنید. قبل از ریختن مایه ته چین داخل ظروف کته پز سطح داخلی ظرف را با روغن چرب کرده و مقداری مایه ته چین را در کف ظرف بریزید و سطح آن را صاف کنید.

قالب کته کبابی با روغن کف آن

4. سپس برنج نیمه دم شده را روی آن ها بریزید.

ظرف کته کبابی با پلو و کته زعفرانی در آن

5. حال در وسط برنج سفید نیمه دم شده با قاشق حفره ای ایجاد کنید تا پخت آن بهتر صورت گیرد. می توانید در این حفره مفداری کره محلی نیز قرار دهید. در این مرحله باید ظرف کته پز را با محتویات داخل آن درون فرکته پزی یا روی اجاق کته پز قرار دهید.

گاز برنج کته کبابی

6. بعد از چند دقیقه پلو شما آماده است. درب ظرف را برداشته و سطح پلو را با دست یا گوشت کوب فشار دهید. سپس قالب را برگردانید روی ظرف یا سینی تا به شکل قال ظرف باقی بماند .

کته کبابی به همراه کته زعفرانی قالبی تهیه شده با ظرف کته کبابی قالبی

 

طرز تهیه پلو با ته دیگ سیب زمینی در ظرف کته پز

مانند حالت قبلی مقداری برنج نیمه دم شده و آب کش شده را در ظروف جدا آماده کنید. ابتدا سطح داخلی قالب کته کبابی را با روغن چرب کنید. سپس مقدار کمی آب و روغن و زعفران را در ظرفی جدا مخلوط کرده و کف قابلمه بریزید. سیب زمینی اسلایس شده را کف قابلمه بچینید و برنج نیمه دم شده را روی سیب زمینی ها بریزید و درب آن را بگذارید. قابلمه ها را روی اجاق یا داخل فر بگذارید و منتظر بمانید تا کته شما دم بکشد.  برای پخت بهتر است از فر و اجاق مخصوص این کار استفاده کنید. بعد از چند دقیقه پلو شما آماده است. در مرحله آخر نیز سطح برنج را  فشار دهید و قالب کته را برگردانید تا برنج به شکل کاملا قالبی خارج شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *