چگونه یک کافی شاپ موفق داشته باشیم

اگر قصد دارید که یک کافی شاپ باز کنید ولی نمی دانید که برای موفقیت در این زمینه باید چه کار هایی انجام دهید به شما توصیه می کنیم که این مطلب را تا آخر بخوانید.

کافی شاپ محلی است که در آن انواع نوشیدنی به ویژه قهوه و انواع کیک و … سرو می شود.جالب است بدانید که اولین کافی شاپ ها از کشور های اسلامی شکل گرفته است. این کافی شاپ ها با نام قهوه خانه فعالیت می کردند و هنوز هم قهوه خانه های بسیاری در کشورمان وجود دارد. به مرور زمان این قهوه خانه ها در سایر نقاط جهان نیز گسترش یافت و محلی برای جمع شدن مردم و نوشیدن قهوه به حساب می آمد. اولین کافی شاپ به صورت امروزی در استانبول ایجاد شد.

کافی شاپ ها به مرور زمان بسیار محبوب شدند و همین باعث شد تا بسیاری از افراد تمایل دارند تا با ایجاد یک کافی شاپ کسب و کار پر رونقی داشته باشند. اما این کسب و کار نیز مانند سایر کسب و کار ها نیاز دارد تا یک سری اصول را برای موفقیت در آن رعایت کرد. در این مطلب می خواهیم به چند مورد از این موارد اشاره کنیم.

داشتن یک برنامه منسجم

یکی از اولین اقدامات جدی که شما در هنگام تاسیس کافی شاپ خود باید انجام دهید، ایجاد یک برنامه تجاری است. این برنامه دقیقاً مشخص می کند که تجارت شما چیست، چگونه سودآور خواهد بود، نیاز مشتری شما را مشخص می کند، رقبا را بررسی می کند، برنامه هایی برای رشد را ارائه می دهد و استراتژی های عیب یابی را در صورت نیاز در اختیار شما قرار خواهد داد.

پیدا کردن جای مناسب

برای موفقیت، به مکان مناسب برای کافی شاپ خود نیاز دارید. پیدا کردن محلی مناسب شاید کمی مشکل باشد زیرا محل مناسب نیز باید یک سری ویژگی ها داشته باشد. یکی از این ویژگی ها این است که در محلی باشد که محل عبور افراد باشد یعنی محل های خیلی خلوت را برای اینکار انتخاب نکنید تا سریع تر کافی شاپ شما رونق بگیرد.

استخدام حسابدار

وقتی که کار شما بگیرد، کمبود این مورد را بیشتر حس خواهید کرد. رسیدن به حساب کافی شاپ می تواند وقت زیادی را از شما بگیرد، به همین دلیل استخدام فردی متخصص در این زمینه می تواند بسیار کمک حال شما باشد و باعث می شود شما در همه مسائل بتوانید نظارت داشته باشد.

نگه داشتن پول برای خودتان

گذشته از هزینه های راه اندازی، فراموش نکنید که تمام وقت و انرژی شما به کار جدیدتان اختصاص خواهد یافت، شغلی که دست کم نمی تواند تا حدود شش ماه سود داشته باشد، حتی اگر خیلی زود شروع به درآمدزایی کنید. پس بهتر است تمام پول خود را به یک باره در کار استفاده نکنید و مقداری از آن را برای کار های شخصی خود نگه دارید.

تهیه همه وسایل مورد نیاز

وقتی در مرحله برنامه ریزی و بودجه هستید و از طریق منابع مالی خود تامین می شوید، لیست گسترده ای از همه موارد مورد نیاز خود را آماده کنید و سعی کنید برای هر محصول چند قیمت داشته باشید تا با بهرتین قیمت وسیله مورد نطر خود را بخرید. قبل از خرید، سعی کنید حداقل برای هر مورد حداقل دو قیمت داشته باشید. به راحتی به کمک فروشگاه های تجهیزات کافی شاپ می توانید به دنبال بهترین قیمت از صندلی های راحتی تا دستگاه های اسپرسو باشید.

بازاریابی قبل از افتتاح

اگر قبل از بازگشایی کافی شاپ خود شروع به بازاریابی کنید، باعث می شود که یک قدم جلو بی افتید. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که در هنگام افتتاح کافه تخفیف ویژه ای در نظر بگیرید تا افراد بیشتری به کافی شاپ شما بیایند و با آن آشنا شوند. شما به روش های مختلف می توانید تبلیغات را برای کافی شاپ خود شروع کنید. یکی از بهترین تبلغاتی که البته رایگان هم هست تبلیغات در شبکه های اجتماعی می باشد. سعی کنید با ایجاد شبکه اجتماعی افراد زیادی را با کافی شاپ خود آشنا کنید.

برای تبلیغات و بازاریابی راه های بسیاری وجود دارد که توصیه می شود برخی از این فعالیت ها را قبل از افتتاح کافی شاپ خود انجام دهید تا بتوانید بعد از افتتاح، زود تر به موفقیت برسید.

فقط روی دکوراسیون داخلی تمرکز نکنید

به محوطه سازی، علائم و نمای بیرونی کافه خود نیز توجه کنید زیرا این اولین چیزی که مردم می بینند. برخی از مردم بر اساس اولین تصور خود از ظاهر ساختمان تصمیم می گیرند که وارد آن شوند یا نه، پس به بیرون کافه خود حتما اهمیت دهید. علاوه بر این داشتن ظاهر و محیطی زیبا باعث می شود که مشتریان شما از کافه شما پیش اطرافیان خود تعریف کنند و همین تبلیغی برای کافه شما محسوب می شود.

در این مطلب سعی کردیم تا به چند نکته برای موفقیت در هنگام تاسیس یک کافی شاپ جدید اشاره کنیم. در چند سال اخیر کافی شاپ ها تعدادشان بسیار افزایش یافته است. پس برای موفقیت در این رقابت باید به نکات بسیاری توجه کنید تا بتوانید مشریان زیادی را برای کافی شاپ خود جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *