مزایای قهوه بولت پروف (ضد گلوله) آنچه متخصصان تغذیه برای گفتن دارند

قهوه ضد گلوله به بازار معرفی و توسط دیوید آسپری بنیانگذار , کارآفرین آن رواج یافت. این قهوه دو قاشق چای خوری کره گیاهی بدون چربی را شامل می شود به همین دلیل تازگی خاصی در آن نهفته است. در حالی که این مفهوم برای افرادی که با افزودن کره به قهوه آشنا نیستند ، تازه به نظر می رسد ، این عمل طی قرن ها در فرهنگ مردم هند وجود داشته است.

البته یک نوع نوشیدنی سنتی هم وجود دارد که با کره بلوط شور و چای سیاه تهیه می شود. این نوع نوشیدنی در تبت متداول است. منظور از قهوه ضد گلوله جایگزینی برای صبحانه روزانه برای افرادی است که سعی در کاهش وزن دارند!.

مواد تشکیل دهنده قهوه بولت پروف یا ضدگلوله

  • 470 میلی لیتر قهوه
  • 28 گرم کره جامد گیاهی یا حیوانی ترجیحا غیر صنعتی
  • 1 یا 2 قاشق غذاخوری روغن MCT ( مثل روغن نارگیل )

به عنوان بخشی از این مخلوط ، می توان کمی از یک مکمل به نام روغن مغز اکتان استفاده کرد. بسته به مقداری که از این مکمل اضافه می کنید، بین 140 تا 500 کالری به انرژی  قهوه شما اضافه می شود . قهوه ضد گلوله در بین رژیم غذایی پالئو و رژیم های کم کربوهیدرات مجبوب تر است.

 

متخصصین تغذیه درباره قهوه ضد گلوله چه می گویند ؟

چربی اشباع شده بالا

به گفته آماندا بیکر لِمِین (Amanda Baker Lemein) ، به عنوان یک متخصص تغذیه ، که در زمینه کاهش وزن ، تغذیه قبل از تولد ، و سلامت بزرگسالان بیشتر فعالیت می کند ، قهوه ضد گلوله مقدار زیادی چربی اشباع دارد.

به طور كلی ، اضافه كردن چربی اشباع به رژیم غذایی كاملاً سالم تلقی نمی شود ، زیرا می خواهیم میزان چربی اشباع خود را محدود كنیم و بیشتر روی چربی های غیر اشباع تمركز كنیم. توجه داشته باشید که افزودن کره به رژیم غذایی به معنی اضافه کردن مقدار زیادی کالری به آن است. افزودن کره به قهوه در صبح ها باعث می شود که مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

روغن MCT یا medium-chain triglyceride در قهوه بولت پروف

ماریا زاماریپا (Maria Zamarripa) ، یک متخصص رژیم غذایی طرفدار گیاه خواری ، در این باره می گوید :

رژیم های غذایی کتوژنیک از روغن MCT بهره می برند که روند کاهش وزن را از طریق افزایش میزان و مدت زمان سیری تسریع می کنند . البته روغن MCT با عوارض جانبی مانند نفخ ، گرفتگی عضله و ناراحتی معده همراه است.

آیا قهوه بولت پروف جایگزینی مناسب برای صبحانه است؟

بنابر گفته بسیاری از متخصصان تغذیه ، خوردن یک صبحانه متعادل و مغذی برای سلامتی بسیار مفید تر است از مصرف این نوع قهوه است . اما مصرف چند بار از این قهوه ایرادی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *