خامه قهوه چیست؟

بسیاری از ما شاید دیده باشیم که روی قهوه ها مقداری خامه هنگام سرو کردن آنها ریخته می شود، اما آیا از هر نوع خامه ای می توان برای این منظور استفاده کرد؟ بیشتر خامه ها برای استفاده روی قهوه به گونه ای هستند که از نظر طعم، به طعم خود قهوه غلبه می کنند. بنابراین، اغلب یک نوع خامه چرب تر برای افزودن طعم به نوشیدنی های قهوه/کافی استفاده می شود. این نوع خامه با نام خامه قهوه شناخته شده است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

خامه قهوه

خامه قهوه

میزان چربی خامه قهوه

در آمریکا، خامه کم چربی که برای قهوه استفاده می شود به اسم نصف – نصف شناخته شده است. خامه ها با توجه به میزان چربی که دارند به سه دسته تقسیم شده اند که شامل : خامه های پرچرب از 36 درصد چربی به بالا، خامه کم چرب 18 تا 30 درصد چربی و خامه نصف-نصف در محدوده 12 تا 18 درصد چربی شیر دارد. در انگلستان به خامه قهوه نصف-خامه گفته می شود که میزان چربی آن تنها 12 درصد است. جالب اینجاست که در سوئیس این میزان چربی متفاوت است و حداقل چربی آن 15 درصد می باشد.

خامه های غیر لبنی

این نوع خامه همچنین به عنوان “سفید کننده قهوه” شناخته می شود. خامه ی غیر لبنی، یک مایعی است که به جای شیر یا خامه در قهوه استفاده می شود. اگرچه فاقد لاکتوز است، اما بسیاری از پروتئین های شیر را دارد. بسیاری از خامه های غیر لبنی شیرین می شوند (اغلب با شربت ذرت) و با مواد شیمیایی مختلف تثبیت یا فرآوری می شوند. برخی از خامه های لبنی با طعم هایی مانند وانیل فرانسوی و سایر طعم های محبوب قهوه، طعم دار می شوند.

 

طعم های خامه های قهوه

خامه قهوه

خامه قهوه

این خامه ها طعم های متنوعی دارند و بسیاری از سلایق را پوشش می دهند. برای مثال می توان به طعم های :

  • کارامل
  • وانیل و وانیل فرانسوی
  • شکلات و موکا
  • فندق و سایر طعم های آجیل (مانند پکن ، بادام و گردو)
  • کرم شیرین
  • تافی

 

 

 

نمی دانم که تا به حال قهوه را با خامه های قهوه تست کرده اید یا نه، اما به شما توصیه می کنیم که برای یک بار هم شده آن را تست کنید. خامه قهوه طعم خوشایندی را به قهوه اضافه می کند که احتمالا شما نیز از آن لذت ببرید. برای سرو خامه های قهوه می توانید از ابزار های مختلفی استفاده کنید که یکی از این وسایل، دستگاه گل خامه زن دستی است که به شما کمک می کند تا به راحتی خامه قهوه را روی قهوه خود بریزید و آن را سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *