تهیه کته کبابی با ظرف کته پز

ظرف کته پز یکی از مهمترین بخش های هر رستوران به شمار می رود. برای ایجاد یک رستوران و تهیه غذا، یکی از موارد که در ابتدا به چشم می خورد، تهیه لوازم آشپزخانه آن است. برای تهیه لوازم آشپزخانه نیز اگر از ظروف با کیفیت استفاده کنیم  بهترین بازدهی را  خواهیم داشت. لوازم متعددی در آشپزخانه ها استفاده می شود که در این مطلب قصد داریم یکی از پرکاربرد ترین وسایل مورد نیاز در آشپزخانه های صنعتی و به خصوص رستوران ها را معرفی کنیم. از آنجایی که کته کبابی یکی از غذاهای اصلی برخی رستوران ها به شمار می رود، ظرف کته پز یا قالب کته می تواند یکی از مهمترین بخش های رستوران به حساب آید . برای آشنایی بیشتر با این محصول با ما همراه باشید.

مواد لازم کته کبابی

مواد لازم میزان
گوشت فیله گوساله ۱ کیلوگرم
پباز ۱ عدد
آب پباز ۱/۲ پیمانه
ماست ۱قاشق غذاخوری
روغن زیتون بی بو ۱قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کته در ظرف کته پز (برنج قالبی) برای کته کبابی

این آموزش مناسب سرو غذا برای 10 نفر و با استفاده از  10 ظرف کته پز یک نفره می باشد.

ته چین زعفرانی به همراه مرغ، ظرف ته چین

ابتدا 10 پیمانه برنج را بعد از پاک کردن در ظرفی بزرگ ریخته و با آب ولرم آن را می شوئیم تا حدی که هنگام ریختن آب روی برنج آب به صورت زلال باشد. آب ریخته شده در روی برنج حدود 7 سانت باشد. سپس 2 الی 3 قاشق غذا خوری نمک به آن اضافه کرده و بگذارید برنج 3 ساعت خیس بخورد.

یک قابلمه به گنجایش برنج بردارید و تا نصفآن را  آب کنید.سپس 2 قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کرده و بگذارید تا آب به جوش آید. بعد از اینکه آب کاملا به جوش آمد، آب برنج خیس خورده را خالی کرده و برنج را داخل قابلمه آماده شده ریخته و آرام هم بزنید و اجازه دهید به مدت 8 دقیقه برنج در آب بجوشد. در این حین یک دانه برنج برداشته، تست کنید تا بتوانید متوجه نرم شدن آن شوید. وقتی متوجه نرم شدن برنج شدید آن را داخل آبکش بریزید و مقداری آب ولرم روی آن بریزید تا لعاب آن شسته شود.

در ظرفی جداگانه مقداری برنج آبکش شده ریخته و زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید، سپس هم بزنید تا برنج زعفرانی شود. حالا ته هر ظرف کته پز را یک قاشق روغن ریخته و مقدار 3 قاشق از برنج زعفرانی در کف ظرف کته پز بریزید و در کف قالب کته پخش (پهن) نمایید. بطوری که تمام کف قابلمه کته را در بر بگیرد. حالا ظرف کته پز را روی شعله یا داخل فر قرار دهید تا پخت آن تکمیل شود.

بعد از آنکه کته شما دم کشید، کمی روغن به آن اضافه کنید . حالا قابلمه کته پز را برداشته و روی ظرف مورد نظر بر می گردانیم ، اغلب آن را با کته کباب های شمالی که غذای معروف شمال کشور است و با پیش غذا یا دسرهای محلی شمالی یا با انواع خورشت ها ، مرغ ، جوجه کباب ، کباب کوبیده و … سرو می کنند.

طرز تهیه کباب برای کته کبابی :

پیاز را خرد کرده و با فیله گوساله تکه تکه شده مخلوط می کنیم. یک قاشق روغن زیتون بدون بو به آن اضافه کرده و با یک قاشق ماست هم می زنیم. سپس ۱/۲ پیمانه آب پیاز به مواد مخلوط اضافه کرده و ۲۴ ساعت میگذاریم مواد استراحت کند. سپس مواد را به به سیخ کشیده و روی حرارت منقل یا کباب پز، کباب می کنیم.

 

 

 

برای ایجاد کسب و کار موفق، کیفیت کار میتواند بسیار تعیین کننده باشد. حال این کیفیت در زمینه آشپزی می تواند از طریق استفاده از محصولات با کیفیت نیز تامین گردد. علاوه بر این استفاده از محصولی با کیفیت می تواند هزینه های تعمیر و نگهداری شما را کاهش دهد. ظروف کته پز شرکت ما با کیفیت بالا و در  سایز های مخنلف تولید شده است. برای تهیه این منظور می توانید از طریق سایت ما به راحتی این محصول را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *