انواع چیپس و نحوه کار با فر چیپس دستی

مقدمه

چیپس یکی از میان وعده های محبوب و مورد علاقه بسیاری از مردم است. بسیاری از افراد در دورهمی های خانوادگی، در هنگام تماشای تلویزیون و … چیپس را به عنوان تنقلات اصلی خود استفاده می کنند.

چیپس اولین بار توسط فردی به نام جرج گرام در قرن 18 میلادی اختراع شد. او برای آنکه مشتریانش  سیب زمینی ها را بخورند تصمیم گرفت تا آنها را نازک کند و بپزد. همین اقدام او منجر به ایجاد اولین چیپس ها شد.

چیپس ها انواع مختلفی دارند و از مواد دیگری به جز سیب زمینی هم چیپس می توان تولید کرد. حال با ما همراه باشید تا شما را با چند نوع چیپس که شاید از نظرتان عجیب هم به نطر بیایند، آشنا کنیم.

انواع چیپس :

چیپس پلانتین:

Plantain یک میوه غول پیکر است که به شکل آن مثل موز می ماند. در غذاهای لاتین ، آفریقا و کارائیب محبوب است. نشاسته آن بیشتر است. هنگام خرید پلانتین، به دنبال رنگهای سبز باشید – اگر آنها زرد هستند به این معنی هستند که بیش از حد رسیده هستند. از این میوه نیز در بعضی از مناطق چیپس درست می کنند.

چیپس پلانتین

چیپس پلانتین

چیپس لبو:

این یکی از سالم ترین و در عین حال عجیب ترین انواع چیپس است. برای درست کردن این چیپس کفی است تا لبو ها را به مدت 25 تا 30 دقیقه پخته می شوند. این نوع چیپس را اولین بار سرآشپزی به نام Luke Nguyen در کنار ماهی سالمون ادویه دار سرو کرد.

چیپس لبو

چیپس لبو

چیپس تند سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرین هنگام پخت یا سرخ کردن، حالت کاراملی می شود. این چیپس ها روی شان فلفل قرمز هندی پاشیده می شود که  یک طعم فوق العاده ای به آنها می دهد. این چیپس ها با ساندویچ یا همبرگر های گیاهی بسیار خوب می شوند.

چیپس سیب زمینی شیرین

چیپس سیب زمینی شیرین

چیپس کاساوا:

اگر می خواهید چیزی نزدیک به چیپس سیب زمینی داشته باشید، اما خود سیب زمینی نباشد، cassava (همچنین به یوکا نیز معروف است) خودش است. یک ریشه نشاسته ای غده ای که در نواحی زیر استوایی محبوب است. طبیعت فیبری آنها به گونه ای است که هنگام سرخ کردن آنها قهوه ای طلایی و ترد می شوند.

 

چیپس کاساوا

چیپس کاساوا

چیپس هویج:

شاید عجیب به نظر برسد ولی همچین چیپسی وجود دارد. این چیپس از هویج وحشی  درست می شود که بسیار مقوی و شیرین است. از ادویه خاصی (chia) نیز استفاده می شود که به آن طعم استثنایی می دهد.

چیپس هویج

چیپس هویج

چیپس کدو:

برای درست کردن این چیپس، کدو تنبل را کبابی می کنند. اما، برای خرد کردن و طعم اضافی، از پودر های سوخاری معطر استفاده می شود. به تنهای یا مقداری به همراه مقداری ماده اضافی به سالاد اضافه کنید و میل کنید.

چیپس کدو

چیپس کدو

چیپس تند موز:

موز، نمک، فلفل و روغن نباتی آن چیزی است که برای درست کردن این چیپس های طلایی شیرین لازم است تا چیپس هایی مثل آنچه در شکل نیز معلوم است درست شود.

چیپس موز

چیپس موز

چیپس بلغور:

شاید این چیپس یکی از بهترین اسنک ها هنگام تماشای تلوزیون باشد. این بلغور ها که از آرد ذرت هستند را برای درست کردن این چیپس های ترد و خوشمزه استفاده می کنند.

 

چیپس بلغور

چیپس بلغور

 

 

 

خب حالا بعد از معرفی این چیپس ها حالا قصد داریم شما را با یکی از وسایل کارآمد برای درست کردن چیپس ها سیب زمینی آشنا کنیم. برای درست کردن چیپس از وسایل مختلفی می توان استفاده کرد که یکی از این وسایل فر چیپس یاهمان اسلایسر سیب زمینی می باشد .

چیپس های ساخته شده با دستگاه فر چیپس

چیپس های ساخته شده با دستگاه فر چیپس

 

 

 

فر چیپس که در دو نوع دستی و برقی موجود است، سیب زمینی را مطابق شکل به صورت پیچ پیچی در می آورد و با پختن آن، چیپس خوشمزه ای را در اختیار شما می گذارد. در این مقاله میخواهیم به بررسی نحوه عملکرد فر چیپس دستی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 


ویدیویی از نحوه کار با دستگا های فرچیپس دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *