با قالب های پیتزا بیشتر آشنا شویم

امروزه پیتزا در تمام دنیا، در کافه ها، رستوران ها و فست فود ها سرو می شود و این به خاطر جمعیت زیادی است که این غذا را دوست دارند. در حقیقت پیتزا توانسته بسیاری از مردم را به خود جذب کند و روزانه بسیاری از مردم، پیتزا را به عنوان ناهار، شام و یا عصرانه میل می کنند. حال برای اینکه پیتزایی درست کنیم که مشتری از آن راضی باشد دانستن انواع قالب های پیتزا لازم است. انواع مختلفی قالب پیتزا وجود دارد که هر کدام برای پیتزای خاصی استفاده می شوند.

انواع قالب پیتزا

قالب های عمیق پتیزا

قالب پیتزا عمیق

قالب پیتزا عمیق

این قالب ها بسیار متفاوت از بقیه قالب ها می باشند به خاطر دیواره بلند آن را از بقیه مدل ها متمایز کرده است. این مدل در دو نوع مربعی و دایره ای موجود است. با این قالب ها می توان پیتزا را در هر نوع اجاق صنعتی درست کرد.

 

 

 

قالب پيتزا ايتاليايي پانچی

قالب پيتزا ايتاليايي پانچی

 

قالب پیتزا پانچی

این قالب ها با داشتن سوراخ هایی روی سطح خود باعث می شوند که حرارت به راحتی بین بخش های مختلف پیتزا منتقل شود و زودتر پخته شود. پیتزا های ساخته شده با این قالب بسیار برشته و ترد هستند.

 

 

 

 

قالب های پیتزا سنگی

قالب پیتزا سنگی

قالب پیتزا سنگی

اگر دوست دارید که برای پخت پیتزا از اجاق های سنگی استفاده کنید اما سرمایه آن را ندارید، یک راه دیگر هم دارید. شما میتوانید با قالب های سرامیکی پیتزا سنگی به این منظور دست یابید. سطح متخلخل این قالب ها رطوبت خمیر را گرفته و پیتزایی ترد و خوشمزه را ایجاد می کند.

 

 

 

قالب های چدنی پیتزا

قالب پیتزا چدنی

قالب پیتزا چدنی

قالب های همه کاره پیتزا، می توانید آن ها را کوره، اجاق و … قرار دهید. لبه های این قالب موجب می شود تا لبه های پیتزا نیز شکل بگیرد. این قالب ها سنگین هستند اما آنها برای درست کردن پیتزا فوق العاده هستند.

 

 

 

قالب های CAR

قالب پیتزا CAR

 

قالب پیتزا CAR

این قالب ها به شما کمک می کنند تا خمیر های پیتزا لوله شده یا تخت را به دلیل شکل خاص آنها بتوانید بپزید. همچنین لبه های خمیده آن کمک می کنند تا لبه های پیتزا را به راحتی بلند کنید. از این قالب ها در تمام اجاق های صنعتی می توانید استفاده کنید.

 

 

 

قالب های معمولی

قالب پیتزا کوپه یا معمولی (coupe)

قالب پیتزا کوپه یا معمولی (coupe)

این قالب ها به خاطر ساخته شدن از آلومینیوم و یک لایه اضافه آلومنیوم دیگر برای افزایش دوام، بسیار برای اجاق های صنعتی مناسب هستند. این قالب ها همه کاره به حساب می آیند و شما می توانید پیتزا را بپزید، ببرید و همان جا سرو کنید. همچنین با دوام هستند و به راحتی قابل شستشو هستند.

 

 

 

قالب های لبه پهن

قالب پیتزا جاشیه پهن

قالب پیتزا جاشیه پهن

این قالب ها بسیار مشابه قالب های قبلی یعنی قالب های معمولی هستند. این قالب ها بیشتر برای سرویس ها و ارائه ها بیشتر استفاده می شوند. فضای بیشتر این قالب ها باعث می شود که موقع برش پیتزا راحت باشید. این قالب نیز از جنس آلومنیوم و قابل استفاده در انواع  اجاق ها و حتی می توانید با خود قالب پیتزا را سرو کنید.

 

 

 

آیا ضخامت قالب پیتزا در پختن پیتزا موثر است ؟

قالب های پانچی

انتخاب قالب های پیتزا بسیار می تواند در طبع پیتزا موثر باشد. یکی از عواملی که در قالب ها بسیار تاثیر گذار هستند، ضخامت آنها می باشد. اگر شما از قالب های ضخیم برای پیتزا استفاده می کنید، به طبع زمان بیشتری برای پخت پیتزای شما صرف خواهد شد. پس شما باید این نکات را در انتخاب قالب مناسب برای کار خود در نظر بگیرید. اگر باید به تعداد زیادی مشتری را در مدت کوتاهی پیتزا دهید پس انتخاب قالب های ضخیم انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

 آیا جنس قالب پیتزا در پختن پیتزا موثر است ؟

قالب های پیتزا جنس های مختلفی دارند. جنس این قالب ها می تواند در نحوه پخت پیتزا بسیار تاثیرگذار باشد. برای مثال قالب های پانچی در دو نوع روشن و تیره به فروش می رسد. قالب های روشن حرارت را بازتاب می کنند و موجب می شوند تا سرعت پخت پیتزا کاهش یابد. درحالی که قالب های تیره با جذب حرارت باعث پخت سریع تر پیتزا می شوند. حال به بررسی برخی از جنس های قالب ها می پردازیم. یکی از جنس های خاص قالب های پیزا، قالب های پیتزای آنودایز شده است. این پوشش ضد خوردگی و اکسید شدن است و از پوسته پوسته شدن قالب جلوگیری می کند. پوشش سیلیکونی نیز هست که بر روی پوشش های آنادایز شده قرار میگیرد. این پوشش های سیلیکونی باعث می شود تا پیتزا به قالب نچسبد و از مصرف زیاد روغن تا 50% جلوگیری می کند.

 

کلام آخر

هر کدام از این قالب ها مزیت مخصوص به خود را داشته و شما متناسب با خواسته خود و کار خود می توانید یکی از آنها را تهیه کنید. برای مثال اگر می خواهید پیتزای شما سریع پخته شود می توانید از قالب های پانچی استفاده کنید. استفاده از قالب پیتزا با ضخامت مناسب نیز بسیار مهم است. با توجه به ویژگی هایی که در بالا آورده شده شما می توانید بهترین تصمیم را برای خرید قالب مناسب برای رستوران، آشپزخانه و … بگیرید. حتما خرید قالب مناسب می تواند طعم پیتزای شما را خاص تر کند و به طبع مشتری های بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *